2010 month by month

Lite av allt grejs som hände 2010

Januari

Åkte till Österrike med Calle och hade det väldigt mysigt

Började den långa processen att färga håret ljust

njöt av att vara ledig efter en höst som elevassistent

 

Februari

Flyttade hem till Varberg. Spenderade mycket tid på att göra iordning Zeppelin, bland annat genom att måla golvet

Började tokträna typ 7 dagar i veckan. Hade långt mörkt hår och beige tröja en dag


Mars

En kväll i mars kom Alexs stockholmsband till Varberg och vi gick ut och lyssnade på dem

Var arbetslös och lekte med grannens fina hund

Fredagsfikade med fina vänner och föll för kavaj-modet

Blev något beroende av att sälja och köpa saker på tradera..fyndade en fin kofta

 

April

Mitt rum hade blivit ungefär så här fint. Fick även jobb som servitris och jobbade typ hela tiden.

Det blev vår på riktigt och jag körde på sailor-inspirerade outfits

Agnes hade avskedsfest med glittertema, och jag letade fram den glittrigaste blåsan jag hade.

 

Maj

 

Det var varmt och man kunde ha sommar-outfits. Toktränade och kläder passade inte längre

Snöade helt in på att leva i nuet efter att ha läst Alkemisten. Gick asdåligt och kom fram till att boken är skitsnack.

Broris vann spring långt-drick öl-tävlingen och fylleuttalade sig i Halland Nyheter

Blev riktigt bra på mitt jobb och fick kalas med dricks

Överdrev med smycken



Juni

Hilda, Nattis och jag sket i att vi inte gick i skolan och firade skolavslutning med champagnefrukost och hela köret

Snöade in på asstora örhängen

Tog ledigt från jobbet och åkte till Stockholm för att träffa föräldrarna

Fikade på mysiga fik och läste shakespeare-pjäser när föräldrarna jobbade

Nattis ordnade årets första tema-fest med temat Alice i Underlandet

Mattias fyllde år och jag satte blommor i håret och bakade honom en vargtårta

Midsommar firades med temat "En midsommarnatts dröm" hemma hos Isak. Jag försökte vara älvdrottning

Annordnade tea-party och folk gick in för det här med att baka..

 

Juli

 

Flög till Estland med min bror och drack mojitos på hotell

Var bara hemma i någon dag innan familjen åkte till New York

Åkte även bland annat till Washington DC, Miami och åkte kryssning till Bahamas

Hemma i Sverige igen och jag var brunare än jag någonsin varit

 

Augusti

Hade tok-shoppat i USA och övergillade stora halsband

Och fler stora halsband

Många sommar-outfits med USA-smycken

Annordnade cocktail-party med fina flickor, gjorde snittar och massa drinkar


Flyttade till Göteborg igen och såg ut så här första dagen på Chalmers

Gick på konserter på Liseberg, bland annat Hoffmaestro

Träffade nya fina människor och dansade mest hela tiden

 

September

Dansade

och dansade

Gick på studiebesök och försökte ta in allt om byggprocessen

Var partyklädd och gick på Chalmersfester

Fyllde 20 år och fick en söt dator

Drack massor av kaffe

Var tvungen att leka Pamela Anderson och bada i Poseidon

Klädde mig 50-taligt och gick på sittning med temat "det var bättre förr"


Badade bastu. Gick på penicillinkur två gånger för jag hade fått tokmycket halsfluss

 

Oktober

Skaffade långt hår

Hade fått fantastiska födelsedagspresenter. Josander tog med mig på Pink Floyd och Nattis bjöd på Ladies Night

Körde på höstiga-outfits med långklänning

Hade kalas hemma i Varberg med temat "Ursäkta jag kommer direkt ifrån.."

Pluggade typ hela tiden

Firade halloween med vampiga läppar

 

November

Pluggade och spillde kaffe på det mesta

Gick på Chalmersbio med vännerna, fick för mig att jag skulle ha lugg som Angelina Jolie..

Fattade mest ingenting av vad vår föreläsare ville ha sagt

Såg Oskar Linnros med fina Ulrika

 

December

PLUGGADE

Julmyste med bästa fikagruppen

Var på Liseberg några gånger

Firade jul hemma i Varberg och bakade pepparkakshus

Firade nyår i Göteborg


Ett väldigt händelserikt år får jag säga. 2011 kommer bli minst lika bra. Minst!


Kommentarer
Postat av: Oscar

Verkar ha varit ett bra år :) Nu är det snart tillbaka till Chalmers igen :P

Grymt pepparkakshus måste jag säga!

2011-01-04 @ 23:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0