Hållbar utveckling

Sitter här och läser på om ekosystemtjänster och miljöproblem en lördagkväll och kom och tänka på ett väldigt roligt konstprojekt inom hållbar utveckling som jag gjorde en gång för snart tre år sedan. Uppgiften var att reflektera över hållbar utveckling och jag och min grupp gjorde en tolkning över ett möjligt dystopi-senario av växthuseffekten och smältande poler. Byggnaden föreställer Empire state building och akvariumet föreställer alltså ett översvämmat New York. Saknar alla mina bild- och formgivningskurser nu när jag sitter här med min tråkiga bok..

Här släpper vi i fiskar. Vi hade byggt in en pump i byggnaden så ur hålen kom små bubblor.



Kommentarer
Postat av: Anthony

"gilla"

2011-02-06 @ 14:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0