Översvämning!

Det har hänt något helt sjukt! Min arbetsplats, Kunskapsgymnasiet, har fått stänga på grund av översvämning! Skolan är fördelad på 4 våningar och på mitt plan, plan 3, startade det en sprinkler inne på en toalett vid ett-tiden ungefär. Till en början såg det ju inte så farligt ut för det blev bara en pöl utanför dörren, men det slutade inte rinna! Ut med eleverna! Och så började vi rusa runt där och lyfta upp sladdar från golvet överallt hit och dit. Det tog ju inte lång tid innan vattnet började forsa ner för trappan till våning 2 och sen våning 1. Ganska raskt kom brandmän och försökte få någon ordning på det hela men jag vet inte hur mycket de kunde göra åt händelseförloppet egentligen. Som tur va(?) hade jag med mig min kamera så här är lite bilder. De är alla tagna ganska tidigt under förloppet eftersom jag sen inte kunde springa omkring och ta kort utan fick ägna mig åt att stänga av larmet tusen gånger eftersom det gick två gånger i minuten.. Jag fick i alla fall fatt på alla mina grejer och min dator, massa elever fick lämna sina datorer i sina genomblöta skåp.




Kommentarer
Postat av: Calle

Galet ju :D

2009-10-14 @ 22:20:44
Postat av: Emelie

men oj! blir dyrt för skolan.. om de betalar elevernas datorer menar jag? framför allt alla vattenskador.

2009-10-14 @ 22:25:37
URL: http://knackamackadam.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Gaaaaaalet!!

2009-10-14 @ 23:46:26
Postat av: cicci

hel knasigt ju..

2009-10-16 @ 10:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0